Alla inlägg den 12 mars 2012

Av Marie-Louise - 12 mars 2012 18:44

I helgen har jag och Sirrah varit på agilitykurs på Haninge Bk för Gunilla och Elisabeth.  Jag fick erbjudandet i torsdags då en av deltagarna inte kunde komma då hennes hund skadat en tass.

På lördagen var det lite kyligt men som tur var uppehåll. Vi fick jobba mycket med handling vilket är klurigt. sirrah var jätte duktig och hon tycker att det är såå kul så på söndagen blev hon lite övertaggad och stollade runt utan att lyssna. Tillslut fick jag ta tag i henne och fysiskt hålla henne stilla en stund och då blev det lite bättre. på söndagen jobbade vi endel med balansen och där måste jag lägganer tid på att få upp och ner gångar stadiga så att hon tar kontaktfälten och inte hoppar på och av samma gäller A-hindret.


På lördagens kvällen drog jag och Sirrah i väg till Jenny för att äta lite middag. Det blev en mycket mustig och god gulasch och till dessert en krämig  chokladpannakotta med färska hallon. Till desserten serverades även en lite ögongodis i form av Daniel Craig i filmen  The girl with the dragon tatoo. Den var bra men jag satt och jämförde den med den svenska versionen. Den här var mycket mera actionfilm men de hade fångat sveriges atomsfär bra tycker jag. Rooney Mara var mycket bra som Lisbet. Helt klart en sevärd film!!!


 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards