Alla inlägg den 12 augusti 2012

Av Marie-Louise - 12 augusti 2012 17:24

Sirrah och jag är just hemkomna efter två dagars tävlande i KM på Haninge BK.  Vi deltog i agility , hopp och rallylydnad.

I går startade vi agilityn och jag kommer faktiskt inte ihåg hur mycket fle vi drog på oss men jag är helt säker på minst fem då vi gjorde en rivning. Jag var för snäv i min handling så hon hann inte riktigt och då rev hon.  Vi kom dock 6.a av 14 starter så jätte nöjd var jag.


I dag startade vi med rallylydnad och detta har jag bara gjort på en provapå dag och några få tränings gånger men men det var ju bara på klubben. Sirrah var jätte taggad och glad. Vi hade fin kontakt men drog på oss en 10 i minus då hon la sig ner i stället för sitt. Sen blev det 5 minus till på att vi inte hade så bra positoner vid vissa skyltar. Jag är dock super duper nöjd då slut kommentaren blev: Underbart att titta på. Härlig attityd av både hund och förare.

Inte så illa pinkat för att var första gången vi tävlade i detta. Nu har jag fått lite blodad tand och har anmält mig och Sirrah till en kurs på klubben.


Vi avslutade dagen med hopploppet och tyvärr så diskade vi oss på sluttampen. Jag var för otydlig i min handling så hon hoppade tillbaka över ett hinder som hon redan hoppat. Men åter var jag nöljd och vi fick chans att öva lite efter klassen och då fick vi till diskningssvängen riktigt riktigt bra!!!


Tyvärr blev det lite smolk i bägaren då sista ekipaget i hoppklassen diskade sig och föraren var ganska så orättvis mot sin hund och efter tillsägelse från domaren bara blev ännu mera sur och hade riktigt dålig attityd mot domaren. Så tråkigt.


Nu är både jag och hund riktigt trötta och nöjda.  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards