Alla inlägg den 20 april 2013

Av Marie-Louise - 20 april 2013 17:48

Uppe med tuppen och iväg mot Vallentuna BK för rallytävling. Vädretsmakter var med oss och solen höll oss sällskap.  På plats mötte vi Jenny som oxå skulle tävla. Då vi båda hade höga start nummer så var det en hel del väntan innan det var våran tur. Det var en trevlig bana med bra flyt. Det var dock ganska blött på sina ställen men de flesta hundar verkade inte bry sig nämvärt.  Jenny & Tommie gjorde en kanon fin runda med bara en miss i en 360 till vänster där han doppade rumpan. Sååå synd.

Våran runda kändes ok men jag tyckte hon släppte kontakten på ett par ställen och jag gjorde en dålig tempoväxling till långsamt. Jenny filmade och det så bättre ut än jag trodde men tempoväxlingen var dålig så jag trodde faktiskt vi skulle missa 10 poäng.

Sen blev det en ganska lång väntan tills det blev prisutdelning. Vi hade trevlig och hundarna njöt av solen. Sirrah och jag fick 96 poäng och kom på fjärde plats av fyrtifyra starter. Jenny och Tommie fick 86 poäng.

En härlig dag i hundens tecken.

   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards