Alla inlägg den 28 april 2013

Av Marie-Louise - 28 april 2013 11:53

I går morse när klockan ringde vid halv sex så slog jag upp ögat. Ja just de ögat, för höger öga ville inte öppna sig. Det sved och gjorde riktigt ont när jag försökteöpnna det så jag fick hjälpa till och lyfta ögonlocket med handen. Det gjorde riktigt ont och rann hela tiden. Motivationen för att packa och dra iväg på tävling var allt annat än på topp vill jag lova. Efter ca fem min så återgick ögat till normal funktion igen. Tack och lov! Nå ja nu satte vi oss i bilen och styrde kosan mot Roslagens BK. Det var strålande sol och väldigt lite trafik så vi var framme i ett nafs.

Vid anmälan fick man sen banskiss och vid första ögonkastet så blev jag nästan rädd!!!! Det såg hur klurigt ut som helst men efter en liten stund så lyckades jag tyda den bättre och då lugnade jag mig betydlig. Vid banvandringen föll alla bitar på plats och banan så riktigt rolig ut.

Precis när vi skulle starta så strulade Sirrah lite och satte sig inte i så bra position som jag hade önskat så då strulade de lite innan vi fick till det. Sen flöt det på bra och Sirrah hade jätte fin fokus. När vi klev av banan känndes som vi gjort en bra runda men jag var lite orolig för strulet i början om det skulle kosta poäng eller inte.

Under pris utdelningen blev det pirrigare och pirrigare ju flera som ropades upp. Skulle mitt resultat räcka till pallplats och det gjorde det. Till översta pallplatsen!!! Så roligt. Vi fick 95 poäng och avdragen var för att Sirrah blev lite tveksam i en höger ingång och sedan några sträckta koppel i en dubbelslalom.

Så det blev en kanon dag som började med ett oöppningsbart höger öga.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards