Alla inlägg den 11 maj 2013

Av Marie-Louise - 11 maj 2013 19:34

Hela dagen har jag spenderat på Haninge BK. Dels så var jag funktionär under nybörjarklassen och sedan skulle jag och Sirrah debutera i fortsättningsklassen.

Dagen har bjudit på bra väder och en överlag trevlig stämning. Något intressant hände under morgonen. I PM:et hade vi skrivit att det var samling för alla 35 startande i nybörjarklassen kl 9:30. Sen skulle det vara banvandring för nr 1-17 och när de startat så skulle banvandring nr 2 för nr 18-35 ske. När första banvandringen drog igång var det flera med höga startnummer som saknades och inte förens vid 11 tiden började de droppa in. När jag då lite fint påpekade att samlingen för samtliga varit redan kl 9:30 så fick jag en del intressant svar: -Ja men jag har tävlat så många gånger.....  - Ja men jag är ju i gruppen för andra banvandringen....  Två var försenade och hade ringt och meddelat detta så ingen skugga skall falla över dem.

Ja ja ingen ide att ödsla dåligt humör och irritation på otrevliga människor.

Så var det då dax för mig och Sirrah att entra arenan. Jag var lite orolig för momentet stå gå runt var med och hon har en tendens att antingen sätta sig eller sno runt när jag är bakom henne men hon rörde sig bara lite. Men sen gjorde jag något fel på moment nr fyra som jag inte minns vad det var så det blev tio minus för fel  utfördövning. Plantarsle jag! Ja och sen så får lilla fröken syn på en aldeles oemotsåndlig mjukisboll som ligger i frestelsen så först går hon fram och nosar och när jag då lockar på henne kommer hon mot mig men sen så vänder hon och tar bollen med ett glädje skutt. Hon ser väääldigt nöjd ut när vi går vidare i momentet så går hon och sneglar på ollen hela tiden.  Så ingen lysande debut poängmässigt  men det går fler tåg och hon var glad och positiv med fin följsamhet i övrigt.


Ett grattis till mina kursare Malin och Troy som fick ett godkänt resultat. 3 andra kursare debuterade oxå men där räckte det inte helavägen fram. De kämpade dock kanon bra och var nöjda.

Grattis till vännen Anna som gjorde en jätte fin runda med sin Bonnie som bara skällde två gånger!!!! Jenny och Tommie fick ett godkänt resultat och blev med detta uppflyttade till fortsättningsklass!!! Bra jobbat tjejer!!!


I morgon är det agility för hela slanten. Ett agilitylopp och två hopplopp. Ska bli kul.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards