Alla inlägg den 14 maj 2013

Av Marie-Louise - 14 maj 2013 18:40

I söndags var det åter dax för agilitytävling. Vi skulle köra tre lopp ett agility- och två hopplopp, dess emellan skulle jag vara funktionär.

Det började med agilityloppet. En trevlig bana och mitt mål var att Sirrah skulle ta alla kontaktfält då vi ju missat två i torsdags. Det blev ett jätte bra lopp och hon tog alla kontaktfält klockrent!!!!! Vi nollade loppet men tyvärr ingen pinne då vi kom på sjätteplats och det bara var fyra pinnar. Men som sagt jätte nöjd hon hade så bra go och starten som ju varit lite tveksam förut var bara så bra, full sula framåt.

Första hopploppet gick i samma anda som agilityloppet hon var så framåt att jag kunde göra ett jätte tajt bakombyte efter att hon gått in i en tunnel. Trodde inte att hon skulle fixa det utan vända men icke sa nicke hon bara körde på framåt.

Andra hopploppet var ett riktigt springlopp, jag tänkte att detta kommer jag INTE hinna men det var bara spotta i nävarna och köra. Det blev dock 10hinderfel pga av urusel handling från min sida in i slalom och in i en tunnel.

För att summera söndagens lopp så var känslan så bra och det känns som Sirrah har fått en helt ny attityd och är mycket mera på och söker sig framåt vilket är jätte bra. Nu måste matte ta tag i handlingen.

Helgen som kommer ska jag hjälpa Gunilla på agilitykurs så då får vi chans att öva lite!!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards