Alla inlägg den 25 maj 2013

Av Marie-Louise - 25 maj 2013 21:21

I dag packade jag och Sirrah in oss i bilen och for iväg till Norsborg för att tävla rallylydnad. Vi skulle starta fortsättningsklass för andra gången. Det var ganska pirrigt då vi förra gången inte var så samspelta. Vid banvandringen så såg jag att det låg två bollar i frestelsen så min plan var att lägga in ett fot kommando innan vi gick in i den. Sen var även stå gå runt med och där har vi lite problem med att hon rör sig när jag passerat rumpan och är påväg tillbaka till utgånspositionen. På träning när jag kör med en target framför henne så står hon som en staty!! Nå ja det var bara att hålla tummarna för att hon skulle stå. I övrigt var det en trevlig bana med ett fint flyt. Jag hade startnummer 18 av 20. Jag gillar inte att ha sena start nummer men det var bara att bita i det sura äpplet.

Vi fick en bra start och när vi kom till frestelsen så la jag till fot kommandot och hon gick riktigt bra igenom, sneglade lite på ena bollen men fortsatte utan att ta den. Duktig flicka!!! Vi fick avdrag 1 poäng för att hon nästan satte sig efter en vänser ingång och sedan 5 poäng för att hon rörde sig på stå gå runt och sedan blev det 1 poäng pga att hon blev tveksam på hoppet då det var långsamt tempo innan så hon var super fokuserad på mig. Så summa summarum så fick vi alltså 95 poäng och detta räckte till en andra plats som vi delade med två andra ekipage. Nu laddar vi om för vi ska tillbaka imorgon och målet är att få ännu ett godkänt resultat!!!

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards