Direktlänk till inlägg 24 juni 2009

Tillbaka i staden

Av Marie-Louise - 24 juni 2009 16:59

Nu har Sirrah o jag kommit tillbaka till stadens myller.

Vi har haft kanon mysiga dagar hos min faster och farbror och deras schäfer tös Frida i Järkvissle.

Vi har gjort små trevliga utflykter och njutit av ledigheten.

De bor fantastiskt vackert i ett stort hus med vidunderlig utsikt över älven.

När jag åker norröver i vårat fantastiska land så känns det som själen får ro. Jag vill gärna flytta norröver. Naturen är fantastisk och sommar ljuset är magiskt. Ja visst blir det vinter men det kommer ju åtminstone snö. Här i stockholm går man ju runt i någon grå snöglopp om man har tur ca två månader annars är det bara grått och ruggit kallt.

Visst blir det mörkt norröver men man har ju snö i allafall.

Får börja leta efter jobb och se vad man kan hitta för det är nog de som är svårt. Bostäder är ju inget problem men jobb.

Det var ett par år sedan jag var och hälsade på hos min faster och man kunde tydligt märka av kristiderna som råder med flera mackar som stängts och samma för ett antal matbutiker. Trist att se hur små orter avfolkas på unga människor det blir bara de gammla kvar. Hemskt.

Åkte längs Indalsleden och jösses så mycket stora vackra hus och fantastiska vyer man passerar. Ibland känner jag att jag vill flytta till en plats där min själ kan få ro och att jag skall hitta ett inre lugn. Det kanske är en utopi att tro att de skall ske för att man flyttar men ibland måste man våga prova. Att våga är mitt stora dilemma jag har länge hävdat att jag är född rädd. Genom att ha gått i terapi så har jag dock kommit fram till att jag inte är född rädd men att olika omständigheter i min uppväxt gjorde mig rädd. Jag har jobbat bort mycket av min räddsla men ibland rider den mig som en mara. Så det är kanske dax att möta min räddsla för att byta jobb och flytta från stan och i alla fall börja kolla vad som finns.


 
 
Marie

Marie

24 juni 2009 21:16

Wow, någon håller på att bli vuxen... vi kommer gärna och hälsar på vart än du flyttar. kram

http://www.kennelceciklas.se

 
Ingen bild

Efwa

25 juni 2009 19:24

Jag skulle lätt kunna flytta norrut, inga problem. Jag tycker som du att ordentlig vinter och ordentlig sommar är mycket bättre.

Ego-Efwa skulle gråta tyst av saknad, men vara mycket glad för din skull om du skulle våga.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie-Louise - 7 augusti 2014 18:48

Jag har beslutat att sluta med denna blogg då jag känner att jag inte riktigt har tiden eller inspirationen till att hålla den så uppdaterad som jag vill. Jag och en vän till mig har dessutom startat en bokblogg tillsammans så.... Jag hoppas att ni...

Av Marie-Louise - 18 juni 2014 18:35

Vill börja med att säga att bloggen nu har nytt namn : Myggan, Sirrah och Hedwig   Hedwig har nu bott hos oss i ett par dagar och någon form av vardag har infunnit sig. Nu kommer jag troligen att få äta upp dessa ord men Hedwig är en väldigt lätt...

Av Marie-Louise - 14 juni 2014 18:33


I fredags efter jobbet åkte jag och hämtade min efterlängtade lilla valp. Nu när det äntligen var dax ( jag har ju väntat med att ta hem henne tills jag gick på sommarlov) så kände jag mig väldigt nervös. Man kan ju tycka att jag borde vara lugn då d...

Av Marie-Louise - 8 juni 2014 16:00


I går gick jag och Sirrah en heldagskurs för Annica Aller och det var jätte givande.  Vi började med att presentera oss och berätta lite om vad vi ville ha hjälp med.  Ja sa att det som vi har bekymmer med just nu är gungan och att hon på tävling hop...

Av Marie-Louise - 2 juni 2014 20:45

Fastjust nu känns det som en lååång väntan och att den är för lång.  Nu är det bara 11 dagar kvar tills Hedwig flyttar hem till mig och Sirrah.  I går tjuvstartade vi liye genom att Sirrah fick träffa Hedwig och vi gick en liten runda tillsammans. En...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards