Alla inlägg under augusti 2011

Av Marie-Louise - 13 augusti 2011 14:33

I går var det avslutning på min montessorikurs på 30 p. Känns bara så bra. Jag har dock några skriv uppgifter kvar att göra. Det har varit ett tungt år med mycket av jobb men kurstillfällen har varit väldigt givande med många härliga lärare som jag har haft ett enormt utbyte av. Kursen avslutades med en gemensam picknink i Bergianska trädgården. Här kommer lite bilder. Första bilden är på söta Ylva som jag har jobbat mycket tillsammans med.

   


   

Av Marie-Louise - 6 augusti 2011 16:17

I dag har jag och Sirrah varit på wheatenklubbens stockholmsavdelnings inofficiella utställning i Södertälje. Vi har haft hyffsad tur med vädret. Det var ganska kvavt och lite regn fick vi men men. Hur gick det för Sirrah då?? Hon fick bra kritik men han gillade inte den ojämna öronansättningen ( den är ju stor del av hennes charm ju!!!) och att hon rörde sig trångt bak, så vi blev inte placerade. Hon skötte sig dock som alltid bra i ringen min lilla plutta!!!

Nu till förklaringen på rubriken. Jag hade packat och tänkte åka hem när jag blev ombedd att visa en tik i konkurrensklassen. Ja visst kan jag göra det men förvänta er inga mirakel sa jag. Sagt och gjort jag tog Elsa i kopplet och gick in i ringen utrustad med köttbullar. Hon skötte sig riktigt bra men det är som sagt inte helt lätt när man inte känner hunden. Så började utgallringen och jag väntade på att vi skulle få tack för oss men icke sa nicke jag och Elsa blev placerade som etta!!! Det var kul och husse Henrik var riktigt nöjd.

När jag lämnat tillbaka Elsa så blev jag ombedd att hjälpa till med en hund i uppfödargrupp och nu hade jag fått blodad tand så självklart sa jag ja. Det blev ju inte sämre av att Jonnny är en riktig snygging. Det gick ok, våran grupp blev tvåa men fick HP och berömm för fina pälsar.

Avslutar med en bild på Sirrah och mig från Vallentuna tidigare i sommras.

 

Av Marie-Louise - 4 augusti 2011 18:51

Hihihi är den inte underbar!!!!!

 

Av Marie-Louise - 2 augusti 2011 16:05

Usch jag har redan fått jobbångest fast det är ett tag kavr till det är dax.

Dagen idag började i ottan (kl 6:30) då jag åkte ut till Gunilla för att gå en härlig runda med hundarna. Det är såå skönt att komma ut dit och gå i skogen med trevligt sällskap för mig men även Sirrah uppskattar lite pojksällskap. Efter en ordentlig runda så åkte jag hem och la mig och sov en stund.

Sen ringde Christina och vi snackade lite om bla KM i viltspår som jag tyckte att hon skulle gå med Ebba (Sirrahs mamma). Jag får nog peppa ordentligt för att blir det skall bli av. Jag skall gå anlaget med Sirrah samma helg men KM:et går i öppenklass.


Tillbaka till jobbångesten jag måste ta mig i kragen och skriva ett par uppgifter för min montessorikurs som avslutas den 10-12 aug. Jag kommer inte hinna klart med alla uppgifter jag har kvar till de datumet men jag kan lämna in senare så det gäller bara att inte vänta för länge som jag tyvärr har en tendens att göra.


På lördag är det dax för utställning av Sirrah. Det är wheatenfestival det ska bli kul. Hoppas på bra väder dvs lagom varmt och lagom med sol.






Av Marie-Louise - 1 augusti 2011 15:41

I fredags styrde Sirrah och jag kosan ut på värmdö för middag med min kusin Anita och familj, även min urmysiga moster Anne-Marie skulle vara med. Det blev en mycket trevlig middag med mycket prat och god mat. Grillnig var temat för kvällen till min glädje. Jag älskar grillat!!!! Förrätten var marinerade och grillade jätteräkor och varmrätten var grillad marulk. Mycket gott första gången jag åt marulk. Efter middagen serverades grillad ananas med chili och glass.

Det var jätte kul att prata med Anne som kunde berätta massor om släkten på mammas sida. Jag har ju ingen kontakt med min mamma av olika anledningar så det var så kul att få höra om släkten genom Anne.

Det är verkligen spännande att höra om släkten det blir nästan så att jag blir sugen på att släktforska.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards