Alla inlägg under november 2011

Av Marie-Louise - 7 november 2011 12:30

För ett tag sedan gjorde jag färdigt två pärlarbnd i en ny vävlikande teknik. Jag blev riktigt nöjd.

 

 

 

Av Marie-Louise - 6 november 2011 17:30

För ca 1 år sedan fick jag en ljusstake i form av en blomsterranka av Efwas mamma Betty. Då hade skapelsen guldfärg och var inte super snygg men nu har jag givit den en liten upp piffning och själv tycker jag att den blev riktigt fin. Den skall få hänga på balkongen nästa sommar.

Tvärr har jag ingen före bild utan bara en efter bild så håll till godo.

 

Av Marie-Louise - 5 november 2011 12:33

I torsdags var jag hemma hos Jenny T och käkade lite luch och fikade. Hennes som S satt och gjorde massa små figurer i modellera och närhafn frågade vad han skulle göra så sa jag gör en Sirrah och det gjorde han. En lite söt Sirrah med sitt snygga halsband och tofs. En bild kommer här.

 

 

Av Marie-Louise - 2 november 2011 15:28

I torsdags när jag skulle köra ut bilen ur garaget så ser jag en gubbe som är mellan 80 och döden stå och vifta vid porten. Jag stannar för att öppna porten då ropar gubben: - jag har så ont i mina ben kör mig hem!

-Ehh var är hem då ? Jag har lite bråttom. (jag)

- Det är bara runt hörnet

- Ja hoppa in då.

Gubben stapplar runt bilen och kränger sig in på passagerarsidan.

- Jag har såå ont i benen jag hade aldrig klarat att gå hem. Tack snälla du.

Vi kör fram till hans port och innan han krånglar sig ut så frågar han om jag vill ha betalt.

Nej svarar jag och får lite dåligt samvete för att jag låtit lite tjurig när han bad om hjälp.

Det är inte lätt att bli gammal och vilja mer än kroppen orkar.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards