Alla inlägg den 22 september 2011

Av Marie-Louise - 22 september 2011 20:49

Min kollega D fyllde 40 år i tisdags så jag hade gjort ett par örhängen till henne. De är gjorda av trekanstpärlor i svart, de matchar ett halsband och armband som hon köpt av mig tidigare.  

Av Marie-Louise - 22 september 2011 20:29

Det var ett tag sedan jag satt vid tangentbordet och författade ett inlägg men nu så.


Förra fredagen så frågade Efwa om jag ville hänga med ut på tur med Venar. Sagt och gjort. Venar skulle ta det ganska lungt så Sirrah och Sudden skulle få hänga med. Sirrah kan springa lös för hon håller sig i skinnet, hon skäller bara när hon samlar mod till att springa förbi häst och vagn. Sudden måste dock hållas i koppel då han mer än gärna skulle bita Venar i hasorna  och säker stolla i väg i sann cattledog anda när han tycker att det är passande!!!

Nå ja vi gav oss i väg och hade ganska roligt åt våra stolliga hundar. Sudden springer brevid vagnen och när jag kommenderar honom bakom då det är för trångt att gå brevid så låter han som en tjattrande apa och om vi travar så ger han mig onda ögat med jämna mellanrum och försöker dra sig mot Venars hasor för bara ett litet litet bett. När jag då säger NEJ så blänger han riktigt surt på mig.

När vi är påväg hem så ser vi 4 rådjur som står på ett fält och glor på oss. Sirrah har redan passerat och är framför oss. Venar blänger lite då han inte gillar rådjur. När vi precis skall passera får de stolliga djuren för sig att de måste fly, men inte från oss utan rakt mot oss!!! Venar förvandlas nu till en arabhingst med hög svansföring och näsborrar stora som tefat. Han blir väldigt tjusig. Sudden undrar vad som händer och försöker sig på ett litet hasbett samtidigt som han tjattrar som en apa. Ett av rådjuren springer  upp på vägen precis framför Sirrah som nu sätter full fart efter. De tu fortsätter ut på åker i full fart. Jag har fullt sjå med Sudden och Efwa med Venar så jag ser hur min hund glatt jagar rådjuret mot skogen. Men fantastisk som hon är min underabar hund så stannar hon så fort jag ropar på henne!!! Hon är en på miljonen.

  Här är Venar färdig klädd för att spännas för vagnen och ge sig av på tur. Visst är han snygg Herr Grå!!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards