Alla inlägg den 25 september 2011

Av Marie-Louise - 25 september 2011 17:14

I dag var det dags för Sirrah att gå sitt anlagstest. Jag var inte riktigt säker på att hon skulle greja det då hon varit lite vimsig och flamsig de gångerna vi tränat.

I starten var hon lite vimsig och snurrad runt en del men när domaren sa : Ta henne hitåt här går spåret. Då satte hon full fart och jobbade på sååå bra.

jag tror att jag lagt aldeles för korta spår för som sagt nu jobbade hon på bra och var såå nöjd när hon kom till skanken.

Helen som gått efter oss i spåret var mera intresserad av alla tarttkantareller. När Sirrah hittat skanken sa domaren ( en mycket trevlig man (gubbe) av jakttyp ) att vi kan vänta en stund så kan du få plocka lite mera svamp. Jag hjälpte Helen så hon fick i hop två bajspåsar fulla med trattisar.

Det var ju även KM i viltspår för wheaten så det var många  wheatens i skogen denna dag och slutgiltig vinnare var Marie med Idefix. Ett jätte grattis till er!!!

Vi hade en trevlig dag. Här kommer lite bilder.

Här var våran samligs plats. Super mysigt. Helen var med och hade Casper i släptåg.

 

Här sitter några deltagare och väntar på sina resultat. Helen är också med på ett hörn.

 

Sist men inte minst en bild på en glad vinnare: Marie Ekelund

 


Av Marie-Louise - 25 september 2011 17:07

I lördags for jag upp till Gävle för att göra två flugor på smällen. Dels så skulle jag gå anlagstest i viltspår och sedan skulle jag umgås med min gode vän Helen.

När jag anlände så tog jag och Helen med oss vovvarna på en härlig promenad sedan hade Helen bakat massor av gott så vi kunde ha afternoon tea. Det var så gott och vi hade trevligt. Jag åt tills magen stod i fyra höran då Helen bjöd på ny bakade scones men ost och lemoncurd, äppel paj med vaniljvisp och sockerkaka.

Sen kunde jag luta mig tillbka i soffan och ta det lungt.

Jag har haft en super skön helg och blivit så uppassad. Tack Helen för en mysig helg med massor av god mat.

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards