Direktlänk till inlägg 23 mars 2012

Två trevliga middagar denna vecka.

Av Marie-Louise - 23 mars 2012 16:06

I tisdags kom min före detta kollega M hit och vi åt middag. Vi hade mycket trevligt och pratade om allt mellan himmel och jord!!! Jag hade svängt ihop en köttfärssås med lite pasta och till dessert blev det marängswiss. Detta föll M i smaken. Jag fick en bok av henne så nu måste jag skynda mig och läsa ut den bok jag jobbar på nu!!! Boken är Lucy Dillons feelgood bok Ensamma hjärtan och hemlösa hundar.


I torsdags var det dags för miggad nr två. Då åkte jag och Sirrah hem till ännu en före detta kollega nämligen N. Hon bjöd på en god kycklingrätt med ris och efter maten blev det smarrig fruktsallad med super goda färska jordgubbar!!! Jag var mäkta imponerad av att jordgubbarna var riktigt söta och goda!!!


Nu är arbetsveckan till enda och helgen skall återigen gå i agilityns tecken. På lördag är det avslutning på kursen jag har gått och på söndag skall jag och Sirrah debutera i tävlingssammanhang i agility. Återkommer med en rapport om detta!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie-Louise - 7 augusti 2014 18:48

Jag har beslutat att sluta med denna blogg då jag känner att jag inte riktigt har tiden eller inspirationen till att hålla den så uppdaterad som jag vill. Jag och en vän till mig har dessutom startat en bokblogg tillsammans så.... Jag hoppas att ni...

Av Marie-Louise - 18 juni 2014 18:35

Vill börja med att säga att bloggen nu har nytt namn : Myggan, Sirrah och Hedwig   Hedwig har nu bott hos oss i ett par dagar och någon form av vardag har infunnit sig. Nu kommer jag troligen att få äta upp dessa ord men Hedwig är en väldigt lätt...

Av Marie-Louise - 14 juni 2014 18:33


I fredags efter jobbet åkte jag och hämtade min efterlängtade lilla valp. Nu när det äntligen var dax ( jag har ju väntat med att ta hem henne tills jag gick på sommarlov) så kände jag mig väldigt nervös. Man kan ju tycka att jag borde vara lugn då d...

Av Marie-Louise - 8 juni 2014 16:00


I går gick jag och Sirrah en heldagskurs för Annica Aller och det var jätte givande.  Vi började med att presentera oss och berätta lite om vad vi ville ha hjälp med.  Ja sa att det som vi har bekymmer med just nu är gungan och att hon på tävling hop...

Av Marie-Louise - 2 juni 2014 20:45

Fastjust nu känns det som en lååång väntan och att den är för lång.  Nu är det bara 11 dagar kvar tills Hedwig flyttar hem till mig och Sirrah.  I går tjuvstartade vi liye genom att Sirrah fick träffa Hedwig och vi gick en liten runda tillsammans. En...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards