Alla inlägg under maj 2009

Av Marie-Louise - 6 maj 2009 23:12

I dag var  det premiär för Sirrah och mig i sökskogen.

Jag har kört sök med båda mina tidigare hundar. Då har jag jobbat mycket med poppupper och synretning. De gäng jag nu får köra med har ett annat system så jag tänkte prova. Här jobbar man med vinden direkt och hunden får ingen synretning.

I dag körde vi tre hitta övningar och det gick riktigt bra. Hon jobbade på bra och kopplade på näsan fint. Skall bli super kul att se hur detta utvecklar sig. Sirrah var super taggad och verkade gilla de vi gjorde. Det är så häftigt att se hundarna jobba. Vi  såg så tydligt på Sirrah när hon väl fick figgen i näsan, svansen och hela rumpan började vifta.

Efter söket åkte jag hem till Efwa o familj det var suuuper länge sedan jag vad där då Sirrah ju löpt och vi vill INTE har Wheaten cattledog valpar.


Nästa onsdag blir det sök igen.

Av Marie-Louise - 5 maj 2009 18:47

Jag har fått chansen att åka på sökläger i kristiflygar helgen. Whooo!!!

Det skall bli super kul att se vad lilla pluttan tycker om sök. Jag hoppas hon gillar det för de är så roligt att köra tycker jag. Jag körde både med Asta o Kessie.Det har varit lite torka på sökfronten då våran grupp splittrades av en massa olika anledninga.  Det är ju de som är lite knöligt med söket att man måste vara flera och det är inte alltid så lätt att hitta ett bra gäng att köra med.  Men nu har jag även fått erbjudande om att vara med ett sökgäng i stockholmstrakten som kör 1-2 gånger i veckan så om Sirrah får smak för sök så kommer vi att satas på sök. Känns jätte spännande och roligt.

Har också planerat in en spårhelg med  Sirrahs alla kullsyskon i slutet på maj. Det ser jag oxå fram emot.

Tack Frida för att jag fått chansen att följa med på lägret det skall bli såååå kul!!


Av Marie-Louise - 3 maj 2009 13:03

Har lagt till ett par länkar från min blogg. Det är bloggar som jag själv är inne och läser och som jag gillar. Tänkte presentera dem lite.


Efwa o Venar: Efwa är min bästa bästa vän. Hon bloggar om träningen av sin balla gråa fjording Venar. Efwa är oxå en kanon duktig fotograf .


Casa Deveritas: Här huserar min goda vän Frida med alla sin rottisar sin boxer, man och barn. Frida har uppfödning av rottisar.


Fam Lasses: Min bekant Karolina som har vovvarna Bosse o Berit, man och barn har hon oxå.


Garpenborg: En staffekennel med underbara staffar. En blogg med mycket bilder och vardags händelser.


Vixax: Marie som föderupp bla Holländare som jag är såååå kär i. Så vackra hundar. En dag kanske!!!


Ceciklas: Här kryllar det av corgisar. Min underbara vän Marie och hennes familj med flera två och fyrbenta av varierande storlek.

Av Marie-Louise - 2 maj 2009 12:46

Ja jag vet att titeln är lite äcklig men det kan inte hjälpas.

Min hund har bajsfobi. Hon kan gå och var super bajsnödig och ändå så snurrar hon och snurrar i bajspose. Precis när man tror att nu! Nej då drar hon i korven som redan kikat ut och går iväg för att leta ny plats. Så verkar det som hon hittat en plats så snurr, snurr och bajspose men nej inte heller denna plats tycks passa och hon vandrar vidare:

Nu tittar korven ut igen men hon kniper för allt vad hon är värd. Ny plats hittas.

Nu är JAG lätt stressad och vill nästa skrika : - BAJSA NU!!!!

Tillslut kan hon inte hålla sig längre och hon bajsar men är hon inte riktigt nöjd med platsen så ser det ut som om hon vill gå samtidigt som hon bajsar. 

Men fy så stressad jag kan bli av detta. Undrar om det är ras relaterat???

 Min första wheaten Asta hade exakt samma beteende medan cattledogen Kessie inte hade detta bekymmer. Hon sprang glatt omkring och plötsligt tvärstannade hon i bajspose och bajsade. Inget knussel där Inte!!!

Ja nog med skitsnack.

Av Marie-Louise - 1 maj 2009 12:39

 Äntligen var det dax att träffa Marie igen efter låååång tid.

Vi hade en konon mysig dag med massor av prat och ännu mera prat. Marie hade med sig sin stamtik Tula och sitt senaste tillskott lilla Mingrid. Det var kul att se Tula igen. Hon var pigg och alert och höll ordning på de unga damerna när det krävdes. Mingrid och Sirrah fann varndra och lekte o lekte. Vi tog en mysig promenad runt Råsta sjön och många stannade och beundrade Maries härliga corgisar, de är ju inte så vanliga så folk var nyfikna. Mingrid som har varit inne i lite spökålder och muffat lite på främmande människor skötte sig kanon. Så på det hela taget hade vi en kanon härlig dag!!! 

På kvällen var jag inne på min kompis  Efwas blogg och läste att hon varit iväg med sin häst Venar och tävlat körning med en fin tredje placering. (tror jag) Grattis grattis till Efwa o Venar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards