Alla inlägg den 4 augusti 2009

Av Marie-Louise - 4 augusti 2009 21:05

I dag på en av våra promenader får Sirrah syn på något som ligger på gångvägen. Hon skuttar glatt fram och hämtar föremålet som visar sig vara en grön Telletubbie. Jag byter den mot en godis och skall just sätta den på en parkbänk ifall den som tappat den kommer tillbaka. Då kommer en pappa springande och säger - ÅÅÅh just den letade jag efter!! Min dotter har precis fått den i present och tappade den och är otröstlig. Tack för att ni hittade den.

Sicken liten sakletare Sirrah är!!!!

Av Marie-Louise - 4 augusti 2009 10:09

I grannporten bor en äldre herre som brukar heja lite glatt när man träffas. Under sommaren har jag vid ett par tillfällen mött honom utanför sin port och han har bett mig om hjälp att komma in. Till saken hör att vi inte kan öppna porten med nyckel utan måste ha en sk aptus bricka. Så jag har varjegång sagt att jag kan inte öppna hans port med min bricka men han har lämnat sina nycklar till mig och på knippan sitter hans aptus bricka och när jag använt den så har porten öppnats. Han har varje gåg sagt åhh det är ju med brickan jag ska öppna.

Jag har blivit mer och mer orolig för honom, då det ju verkar som minnet börjar att svika honom.

Vart ringer man?? Vem pratar man med om att han börjar att bli dement???

Jag vet att han har barn för han har pratat om sin dotter.


Så idag när jag gick ut på morgon rundan med Sirrah så stod han ute vid vägen och tycktes vänta på någon. Han var lite orolig och gick lite av och an på trottoaren. Ja sa hej och han hejade tillbaka. När jag sedan kom tillbaka efter min runda ca 1 timme senare ser jag att han kommer gående med en tjej från hemtjänsten. Så nu känner jag mig lite mindre orolig då det ju verkar som om hemtjänsten är inkopplad.


Men åter till min fråga: Finns det någon myndighet som jag kan vända mig till trots att jag inte är anhörig om jag börjar misstänka att en person inte klarar sig själv???

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards