Alla inlägg den 22 augusti 2009

Av Marie-Louise - 22 augusti 2009 21:38

Sirrah är så fin. Själv är jag väldigt tjock!!!

Av Marie-Louise - 22 augusti 2009 17:43

I morsen när jag vaknade till hällande regn var det nära att jag skippde utställningen.

Som tur var hade jag bestämt med U-C att hon skulle klippa  Sirrah innan vi åkte så vid halv åtta åkte jag till U-C.

Strax efter åtta fortastte jag mot utställningen fortfarande akompangerad av hällande regn.

Vid 10-tiden så slutade det att regna och var sedan uppehåll hela dagen.

Vi skulle in i junior klass tillsammans med tre andra tikar. Den ena slog oss i Askersund så jag hade inga höga förväntningar. När det var våran tur och domaren började med att kommentera ena örat som inte ligger lika bra som det andra så tänkte jag att nu är det kört. Men till min stora förvåning så vann vi junior klassen med CK vilket betydde att min tidiga hemfärd bara var att glömma. Christina o Ari som föttupp Sirrah var där och Christina blev så rörd att det kom lite tårar. U-C var oxå där och hejade, även hon lite stolt över våran fina hund!!

Efter vad jag tyckte var en evighet så var det äntligen dags för bästa tik. Det var nog runt 10-12 tikar som konkurrerade och jag och min lillla skrutt blev placerad som reserv!!! jag kunde inte tro att det var sant. Det var nog flera runt ringen som inte heller kunde tro de för jag hörde lite konorr om att en junior tik slog champion tikar. Men jag skiter i det och är bara såååå glad och så stolt över Sirrahs insats. Hon var riktigt trött på slutet då även solen tittat fram och det var varmt!!! 

Det var inte slut med de utan nu var det dags att kora bästa junior och där blev vi slagna av hanen som var jätte fin. De var väldigt lika så domaren frågade om de var släkt. Hon hade svårt att bestämma sig och sa det flera gånger, men sen sa hon att Sirrahs öra avgjorde.

Det kommer lite bilder men jag måste ladda batteriet i kameran  så håll er till tåls så kommer ni att få skåda min fantastiska och vackra hund!!!!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards