Alla inlägg den 12 augusti 2009

Av Marie-Louise - 12 augusti 2009 18:47

I dag efter jobbet tog jag mig i kragen och tränade lite lydnad med Sirrah.

Vi började att jobba lite med target och klicker då vi behöver befästa detta. Efter ett litet tag så gick det riktigt bra.

Vi fortsatte med apportering och träapporten är inga problem mer än att hon skall lära sig att sitta kvar till mitt kommando. Metallen fick jag jobba lite mera peppande så att hon skulle ta den. Måste jobba närmare och lite försiktigare men efter bara ett par gånger så kom hon med den och väntade tills jag sa loss. Duktig tös.

Körde även lite fritt följ. Hon har kanon fint focus och svansen är i topp och de är mitt mål.

Hennes läggande vid sidan är riktigt snabba och hon "smäller" ner tassarna som jag bara ällllskar. Så vi fortsätter och skall börja jobba bort lite dkn där.

Ja hon är verkligen en fröjd att jobba med min lilla princessa.

Här nedan kommer en bild från våran tripp till Gävle där Sirrah och Casper badade tillsammans. Visst har hon en söt rumpa????

Av Marie-Louise - 12 augusti 2009 18:33

Som sagt vi har börjat att jobba, men lokalerna som vi på högstadiet skall vara i är inte färdiga.  Modulerna är visserligen på plats men inte ihopsatta och lokalerna för de yngre barnen håller på att byggas om för fullt så man kan säga att det råder ett visst kaos på  hela skolan. Vi har en del nyanställd personal som ser smått skräckslagna ut när man ser dem i korridoren med en flyttkartong i högsta hugg.

Våran rektor skymtar förbi ibland högröd i ansiktet och med ett förvirrat uttryck.Vårat arbetslag har de här dagrana planerat för de två första veckorna då vi som sagt är lokallösa så det blir uteundervisning och en del museebesök som står på schemat.

Jag som annars är en orolig själ som är född rädd tar faktiskt det hela med ro. Det ordnar sig på något sätt.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards