Alla inlägg den 6 juli 2012

Av Marie-Louise - 6 juli 2012 09:57

I går for jag hem till Efwa för lite sällskap.

På kvällskvisten for vi till stallet då Herr Grå skulle köras i lite dressyr. Han var på hugget och första travpasset sprang han som om det var ett race på solvalla. Benen gick som trummpinnar, efter en stund gick han riktigt bra och galoppen såg super fin ut och har blivit mycket bättren än när jag såg det senast någon gång i vår/vintras. Nåja passet avsluatdes med att jag äntrade kuskbocken. Jag har inte kört speciellt mycket kan jag säga och då bara ut på småvägar. Nå ja nu tog jag tömmarna och körde. Venar var mycket konfunderad och blev lite eller ja ganska mycket spänd. Han undrade helt klart vad den taffliga kärringen på kuskbocken egentligen ville. Han skötte sig dock riktigt bra. Vad mig beträffar så var det som sagt ingen strålande insats men man lär så länge man lever och jag får be Efwa om lite flera lektioner så kanske jag kan köra till husbehov i alla fall.

Hittade en bild på när Sirrah följde med på tur bland de  första gångerna.  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards