Alla inlägg den 8 juli 2012

Av Marie-Louise - 8 juli 2012 15:53

Nu är vi hemma efter att ha tävlat agility för första gången. Jag är så stolt över min underbara hund. Hon är bara så bra. Hon har varit cool hela dagen fast det varit mycket hundar och trångt.

Jag hade med mig bästaste vännen Efwa som moraliskt stöd och förste tältuppsättare!!! Tack vännen. På plats var även min egen agilitycoach Gunilla. Hon skulle också tävla med båda sina hundar.

Vi börjar med agilityloppet och det var en trevlig bana. Som nummer två är det däcket och där får vi två vägran då Sirrah inte alls förstår vitsen med att hoppa igenom, men tredje gången så hoppar hon och sedan flyter det på riktigt bra. En miss på kontaktfältet på A-hindret så blev det 15 fel på hinder och sedan blev det lite tidsfel så vi fick 18 fel allt som allt och detta gjorde att vi placerade oss på plats 50 av 140 starter. 

Sen var det dax för hopploppet och allt flöt på såå bra men sen blev det en miss fyra hinder från slutet och vi diskade oss. Jag tar helt på mig missen jag skulle varit tydligare.

Imorgon kör vi igen jag är riktigt laddad.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards