Alla inlägg den 18 juli 2012

Av Marie-Louise - 18 juli 2012 20:17

Ett gäng människor har tagit detta intiativ att om man har en gul markering på koppel eller hund så behöver hunden utrymme och är inte intresserad av att hälsa på andra främmande hundar och/eller främmande människor. Ett bra intiativ tycker jag men det är trist att man ska behöva markera att man inte vill att andra släpper fram sina hundar eller barn utan att fråga om lov. Själv tycker jag att det är självklart att man kollar av med hundägaren om det är ok att hundarna hälsar eller om jag vill klappa en hund så kollar jag med den som håller i kopplet om detta är ok. Detta gäller dock inte för alla. Många hundägare släpper fram sina hundar utan att kolla om det är ok och blir det då något kurr mellan hundarna så blir det väldigt sura miner och en trist stämning samma gäller om man säger till att man INTE vill att hundarna ska hälsa.

Min älskade cattledog Kessie var ju en hund som inte alls gillade främmande hundar och om någon kom fram blev det konflik och då uppstod blodvite. Inte kul alls!!!! Så hade hon varit i livet hade hon varit kanarie gul från och med nu!!


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards