Alla inlägg den 9 juli 2012

Av Marie-Louise - 9 juli 2012 20:21

Så har vi kommit hem efter andra tävlingsdagen och jag kan återigen konstatera att jag har en fantastisk hund som verkligen funkar i alla lägen.

Vi började dagen med agilityklass och det var en svår bana tycker jag och vad jag hörde på snacket runt banan så var det flera som tyckte sammasak. Med facit i handen så blev det endast 5 nollor av 117 starter och det tycker jag är lite i minsta laget när det gäller klass 1. Nåja vi kom runt med 10 fel på hinder och ett gäng tidsfel och vi kom på 34 plats. Sirrah kraschade in i långhoppet och jag såg att hon blev lite låg och tänkte att jag skulle bryta med jag peppade på och hon kom igen och trots att nästa hinder var gungan så fixade hon den galant och sedan flyter det på riktigt bra resterande del av banan. De andra 5 felen minns jag inte riktigt.

Efter vad som känndes som en hel evighet var det dags för hoppklassen. När jag gick banan så fick jag nästan dåndimpen för fy för bubblan vilka klurigheter vi blev serverade. Även denna gång hörde jag flera runt banan som kommenterade att de tyckte att det var mera som en klass två bana än en etta. Som tur var så blev jag peppad av Gunilla som sa att det är bara och köra för allt vad tygeln håller.  Sagt och gjort.

Starten blev väldigt tveksam och jag fick locka igång damen och efter ettan stannade hon och glodde på mig en stund innan poletten trillade ner och vi kom igång. Sen gick hon som tåget och vi klarade alla fällor. På slutet glömde jag nästan banan men lyckades rädda situationen och vi tog oss i mål. Jag vet inte vilken placering vi fick då jag inte orkade vara kvar tills klassen var klar men jag hoppas att jag får en rapport från Gunilla senare i kväll.

Vilken tävlingsdebut!!!!!!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards