Alla inlägg den 13 oktober 2009

Av Marie-Louise - 13 oktober 2009 16:19

Jag kan bli så förbannad när jag läser valp och hund annonser när det står: EJ till person som bor i lägenhet.

Varför skall jag sollas bort som potensiell valpköpare bara för att jag bor i lägenhet?? Jag kan till viss del förstå det om det gäller de stora bergs- och herdehundarna typ kommodor anatoliskherdehund o dyl men annars.

Vad är det som säger att en hund har det sämre bara för att den bor i lägenhet???

Jag är ute i snitt tre timmar omdagen på promenader och jag tränar aktivt tre till fyra dagar i veckan med min hund. Jag jobbar 75% för att jag skall hinna med min hund på ett bra sätt och att den inte får vara ensam för mycket. Jag tycker själv att jag är en bra hundägare.

För ett bra tag sedan debatterade jag detta med en person som  skrivit Ej lägenhet i en omplacerings annons till sin hund. Hennes motivation var att hunden hade svårt att vara ensam hemma och då skällde och ylade och att hon inte ville ha tillbaka hunden igen för omplacering pga att ägarna var oroligta för att bli vräkta. Men en hund som har jobbigt att vara ensam mår ju lika dålig i ett hus fast den inte stör några grannar med sitt skällande så då tycker jag att man bara sopat problemet under mattan. Studier visar oxå att lägenhets hundar får mera promenader då hus hundar ofta får rasta sig själva på tomten. (jag lägger ingen värdering i detta)

Fy för orättvis diskriminering!!!

Av Marie-Louise - 13 oktober 2009 09:37

Detta bildinlägg är tillägnat Efwa. Jag har känt Efwa i 10 år och under den tiden så har hon aldrig träffat min bror Robert. Så för ett tag sedan när jag berättade något om honom så sa hon  -Jag undrar om du verkligen har en bror eller om han är som Alfons kompis Molgam (dvs påhittad). Så nu kommer här en bild på min bror Robert.  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards