Alla inlägg den 26 oktober 2009

Av Marie-Louise - 26 oktober 2009 22:31

När jag imorse lämnade in bilen så förklarade jag för killen som tog emot bilen när SERV lampan lös. Den lyser nämligen inte hela tiden så jag tänkte att det kunde vara bra att veta när lampan lyser. När jag startar bilen på morgonen lyser inte lampan men om jag gör ett kort stopp och sedan startar bilen igen DÅ lyser lampan . Väntar jag dock ca 30 min innan jag startar bilen igen så lyser inte lampan. Killen var måttligt intresserad och sa ja ja vi kopplar in en dator och gör en felsökning. Okej sa jag och åkte hem. Vid lunch ringde pappa och meddelade att de för två timmar sedan ringt från verkstaden och sagt att det inte var något fel på bilen och att lampan inte lös. Pappa berättar då när lampan lyser och frågar killen om han testat detta. Nej så hade han inte kollat så han skulle testa de och återkomma.

Vid tre tiden ringer verkstaden igen och säger att ja lampan lyser ibland men att datorn inte hittar någon felindikation när man gör en felsökning så det är inget att göra. Så det var bara att åka och hämta bilen.

Skönt att ha den tillbaka. Jag gillar verkligen min bil och den frihet som den ger mig!!!

Av Marie-Louise - 26 oktober 2009 09:29

I morse for jag och Sirrah i väg med bilen för att lämna den på verstan så att de kan kolla den förbenade lampan som envisas med att tändas i tid och otid. Vi tog bussen hem. Det gick riktigt bra förutom att Sirrah inte gillar att gå på så då bar jag henne. Tur att hon inte är å stor. Sen satt hon och tittade nyfiket på alla människor. Två damer som satt bakom oss kommenterade hennes snygga prickiga regntäcke. När vi gick av var det inga problem hon gick fin ner för trappstegen. Sen var det en promenad hem i hällande regn som gällde. Nu är vi hemma och har ätit lite frukost och jag sitter med en kopp hett te för att få upp värmen.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards