Alla inlägg den 7 april 2009

Av Marie-Louise - 7 april 2009 10:14

 Först vill jag bara säga att det är kul att få lite kommentarer i bloggen.

Såg reprisen på uppdrag granskning om ovtcharkan. Oj oj! Jag har länge sagt att de hundar om jag mest respekt för (till och med rädd fö ) är bergs- och herdehundarna. En pitbull är en fis i rymden i jämförelse med dessa stora och svårt tolkade hundar.

En hund som sedan länge är avlad för att arbeta själv och inte ha något samarbete med människor blir lätt en farlig hund. Den skall själv ta hand om rovdjur och försvara boskapen.

 Jag kan hållamed om att valparn är ursöta som små kramgoda teddybjörnar och de vuxna hundarn är majestätiska och vackra.  Vill vi verkligen ha dessa hundar i vårat samhälle?

Här kan man ju inte snacka om ägar problem i samma utsträckning som när det gäller pitbull. Här blev ju ägarna själva utsatta.

Jag brukar inte tycka att rasförbud är en bra lösning men det är kanske något att fundera på när det gäller flera av bergs- och herdehundarna för detta gäller ju inte bara ovtcharkorna.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards