Direktlänk till inlägg 16 juli 2012

Agility

Av Marie-Louise - 16 juli 2012 21:11

Har tränat  agility två dagar nu och vi får inte riktigt till starterna. Hon blir jätte tveksam i starten och sen när vi kommer igång går hon som på räls. Jag försöker göra gemensam start dvs att hon och jag startar samtidigt och det funkar ibland och bättre än att sätta/ställa henne innan start och jag går en bit bort. Vet inte riktigt hur jag ska göra???


Vi körde långhoppet igår då jag ville kolla om hon blivit lite osäker då hon ju kraschade in i det på tävlingen men där vilade inga ledsamheter alls. Så det kändes riktigt bra.


Idag körde vi däcket som vi ju också hade lite knepigt med på tävling och det funkade sådär. Några gånger var det klockrent och andra blev hon tveksam men här tror jag att det bara är att nöta på så att hon känner sig trygg. Hon blir mera tveksam om det ligger i början av banan har hon kommit igång så är det inga större problem. Så det kanske sitter ihop med att hon är tveksam i starten. Ja detta tål att kluras på.


Iadg avslutades träningen med att Sirrah fick leka med Tommy. Gissa om hon blev glad!!!


 
 
Sanna

Sanna

17 juli 2012 23:46

SV: Ja för sjutton, ut och nosa fram ett par bra loppisar nu..det är ju nu man skall passa på med alla sommarloppisar som ploppar upp här och där.. ;) hihi..

http://www.krimskramsan.bloggplatsen.se

 
Wheaten BArbro

Wheaten BArbro

23 juli 2012 10:36

Hejsan !
Kul att du tittat in i min blogg.
Såg först nu att du länkat din så jag hittade hit.
Kul att du kommit igång med att tävla agility.
Du kommer säkert på någon bra lösning för er med starterna.
Hoppas vi ses på agility Wheaten KM.
// Babbsan

http://wheatenbarbrosblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie-Louise - 7 augusti 2014 18:48

Jag har beslutat att sluta med denna blogg då jag känner att jag inte riktigt har tiden eller inspirationen till att hålla den så uppdaterad som jag vill. Jag och en vän till mig har dessutom startat en bokblogg tillsammans så.... Jag hoppas att ni...

Av Marie-Louise - 18 juni 2014 18:35

Vill börja med att säga att bloggen nu har nytt namn : Myggan, Sirrah och Hedwig   Hedwig har nu bott hos oss i ett par dagar och någon form av vardag har infunnit sig. Nu kommer jag troligen att få äta upp dessa ord men Hedwig är en väldigt lätt...

Av Marie-Louise - 14 juni 2014 18:33


I fredags efter jobbet åkte jag och hämtade min efterlängtade lilla valp. Nu när det äntligen var dax ( jag har ju väntat med att ta hem henne tills jag gick på sommarlov) så kände jag mig väldigt nervös. Man kan ju tycka att jag borde vara lugn då d...

Av Marie-Louise - 8 juni 2014 16:00


I går gick jag och Sirrah en heldagskurs för Annica Aller och det var jätte givande.  Vi började med att presentera oss och berätta lite om vad vi ville ha hjälp med.  Ja sa att det som vi har bekymmer med just nu är gungan och att hon på tävling hop...

Av Marie-Louise - 2 juni 2014 20:45

Fastjust nu känns det som en lååång väntan och att den är för lång.  Nu är det bara 11 dagar kvar tills Hedwig flyttar hem till mig och Sirrah.  I går tjuvstartade vi liye genom att Sirrah fick träffa Hedwig och vi gick en liten runda tillsammans. En...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards