Direktlänk till inlägg 30 juli 2012

Vilken helg!!!

Av Marie-Louise - 30 juli 2012 15:05

I fredas packade jag bilen med hund och allehanda tillbehör och åkte upp till Dalarna. Jag skulle göra två flugor på smällen genom att dels tävla agility i Dala-Floda i två dar och även passa på och besöka Christian och Ari på deras landställe.

När vi kom fram blev det middag med nyrökt rengnbåge. Riktig gråt mat!!!! Det var så gott. Vi blev tilldelade en jätte mysig liten sovstuga och gick tillsängs tidigt då vi skulle gå upp redan vid fem nästa morgon.

Vi steg upp i ottan och for iväg. När vi skulle genom Rättvik blev det lite förvirrat då det var en massa avspärrningar pga ett stort bilevent så plötsligt var vi påväg mot Mora!!! Hjälp vi ska INTE till Mora!!! Nåja jag löste situationen och kom på rätt väg.

Hur gick då tävlandet???

Lördagen startade med agility ettan. Gunilla var jätte gullig och gick banan med mig så jag fick endel tips på hur jag skulle lägga upp det hela. Det var en trevlig bana med bra linjer. Sirrah var osäker i starten men när hon väl kom igång gick det bra. Vi förlorade tid då hon blev osäker när hon skulle upp på balansen då hon trodde det var gungan och stod och väntade på att den skulle slå över. Jag minns inte riktigt men vi fick 10 fel på hinder och endel tidsfel vi  blev 30 av 58.

Hopploppet blev en osäker start och 5 fel på hinder tyvärr minns jag inte på vad. Lite tidsfel också men vi blev 22 av 57. Tjoho!

Söndagen startade vi med hopploppet och jag blev lite orolig då däcket var med och skulle hoppas två gånger. Men detta fixade Sirrah galant missen blev att jag innan en tunnel vek av för tidigt så vi fick fem fel. Det blev lite tveksamt in i slalom då jag var sen att säga slalom så hon blev tveksam på vart hon skulle. Starten var lite osäker så åter blev det tidsfel men vi blev 16 av 54.

Agility banan var ganska så knixi och trixi och slutet var jag riktigt osäker på. På balansen blev hon lite osäker men mycket bättre än på lördagen. Hon tog alla kontaktfält och vi fick noll fel på hinder men lite tidsfel. Vi kom på 4.e plats av 54 så om vi inte fått tidsfel hade vi fått en pinne, men men.

Det börjar kännas lite tjatigt men jag är såååå nöjd med helgen och min underbara fantastiska hund som är en på miljonen.

 





 
 
Ingen bild

Gunilla

31 juli 2012 11:14

Snyggt jobbat, ni var såååå duktiga, det finns all anledning till att sträcka på sig.

Kram G.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie-Louise - 7 augusti 2014 18:48

Jag har beslutat att sluta med denna blogg då jag känner att jag inte riktigt har tiden eller inspirationen till att hålla den så uppdaterad som jag vill. Jag och en vän till mig har dessutom startat en bokblogg tillsammans så.... Jag hoppas att ni...

Av Marie-Louise - 18 juni 2014 18:35

Vill börja med att säga att bloggen nu har nytt namn : Myggan, Sirrah och Hedwig   Hedwig har nu bott hos oss i ett par dagar och någon form av vardag har infunnit sig. Nu kommer jag troligen att få äta upp dessa ord men Hedwig är en väldigt lätt...

Av Marie-Louise - 14 juni 2014 18:33


I fredags efter jobbet åkte jag och hämtade min efterlängtade lilla valp. Nu när det äntligen var dax ( jag har ju väntat med att ta hem henne tills jag gick på sommarlov) så kände jag mig väldigt nervös. Man kan ju tycka att jag borde vara lugn då d...

Av Marie-Louise - 8 juni 2014 16:00


I går gick jag och Sirrah en heldagskurs för Annica Aller och det var jätte givande.  Vi började med att presentera oss och berätta lite om vad vi ville ha hjälp med.  Ja sa att det som vi har bekymmer med just nu är gungan och att hon på tävling hop...

Av Marie-Louise - 2 juni 2014 20:45

Fastjust nu känns det som en lååång väntan och att den är för lång.  Nu är det bara 11 dagar kvar tills Hedwig flyttar hem till mig och Sirrah.  I går tjuvstartade vi liye genom att Sirrah fick träffa Hedwig och vi gick en liten runda tillsammans. En...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards