Direktlänk till inlägg 22 oktober 2009

Spår.

Av Marie-Louise - 22 oktober 2009 08:25

I går så for jag och Sirrah ut till stava där Frida huserar med alla sin rottisflickor och sin underbara boxergubbe Willy. Vi träffades och la spår. Det var så länge sedan jag la spår till lilla damen så det var spännande o se hur det skulle gå. Ja la även ett spår till Fridas Beanie.

Det blir mörkt fort nu, så spåret hann bara ligga en timme.

Sirrah jobbade bra men ringade ganska mycket och gick tillbaka för att säkra men vi jobbade oss framåt i god fart. Det är nog dax att börja jobba med spårapporter nu.

Det hann bli ritigt mörkt innan Frida o Beanie kom iväg. Ett riktigt mörkerspår  blev det för dem och efter lite trassel i början så gick det riktigt bra. Ett par gånger frågade Frida om vi var på rätt väg och i ärlighetens namn var det så mörkt att jag hade ritigt svårt att se men vi kom ju till slutet och Bönan missade bara en apport. Duktig tjej!!!

Efter en härlig om än lite mörk eftermiddag i skogen for jag med tillbaka till Casa Deveritas och blev bjuden på en härlig middag med lax, bakad potatis och romsås. Mums.

Sirrah fick följa med in och sitta i hundrummet. När vi klev in på tomten( Fridas hundar var då inne i huset) så blev Sirrah ganska så spänd och gick små muffande så skägget fladdrade hela vägen upp till huset. Det var nog med skräck blandad förtjusning som hon blev transporterad till hundrummet. Det var inte så poppis att sitta instängd , hon satt pep ynkligt hela tiden. För det var riktigt fräckt att lämna henne där tyckte hon, hon som är så söt!!

Fridas son Jeppe som ju lever bland hundar blev dock jätte förtjust i min lilla ulltott. HUND!!! Ropade han och dansade en liten dans framför grinden till hundrummet.


 
 
Frida

Frida

23 oktober 2009 11:02

Tack själv vännen!
Det var mycket trevligt... Hundarna är fortfarande trötta *yes*

Trevlig helg!

Kram Frida

http://www.deveritas.se

 
Maria

Maria

25 oktober 2009 13:17

Åh visst är det härligt att kunna hjälpas åt med träningen, det blir så himla mycket roligare då :-)
Ha en jätte bra helg allihopa
önskar vi i GarpenBorgen

http://www.garpenborg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie-Louise - 7 augusti 2014 18:48

Jag har beslutat att sluta med denna blogg då jag känner att jag inte riktigt har tiden eller inspirationen till att hålla den så uppdaterad som jag vill. Jag och en vän till mig har dessutom startat en bokblogg tillsammans så.... Jag hoppas att ni...

Av Marie-Louise - 18 juni 2014 18:35

Vill börja med att säga att bloggen nu har nytt namn : Myggan, Sirrah och Hedwig   Hedwig har nu bott hos oss i ett par dagar och någon form av vardag har infunnit sig. Nu kommer jag troligen att få äta upp dessa ord men Hedwig är en väldigt lätt...

Av Marie-Louise - 14 juni 2014 18:33


I fredags efter jobbet åkte jag och hämtade min efterlängtade lilla valp. Nu när det äntligen var dax ( jag har ju väntat med att ta hem henne tills jag gick på sommarlov) så kände jag mig väldigt nervös. Man kan ju tycka att jag borde vara lugn då d...

Av Marie-Louise - 8 juni 2014 16:00


I går gick jag och Sirrah en heldagskurs för Annica Aller och det var jätte givande.  Vi började med att presentera oss och berätta lite om vad vi ville ha hjälp med.  Ja sa att det som vi har bekymmer med just nu är gungan och att hon på tävling hop...

Av Marie-Louise - 2 juni 2014 20:45

Fastjust nu känns det som en lååång väntan och att den är för lång.  Nu är det bara 11 dagar kvar tills Hedwig flyttar hem till mig och Sirrah.  I går tjuvstartade vi liye genom att Sirrah fick träffa Hedwig och vi gick en liten runda tillsammans. En...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards